Zadovoljstvo nam je predstaviti vam naš najnoviji projekt o učenju zalaganjem u zajednici. Projekt pod nazivom SLIPS, odnosno Service Learning In Primary Schools (Učenje zalaganjem u zajednici u osnovnim školama), ima za cilj daljnje usavršavanje i proširenje pozitivnih učinaka prethodnog projekta SLUSIK, koji se bavio učenjem zalaganjem u zajednici u srednjoškolskom obrazovanju. Projekt SLIPS nastoji omogućiti stjecanje dobrobiti učenja zalaganjem u zajednici, osobito u pogledu socijalne uključenosti i građanske participacije, kroz suradnju osnovnih škola, stručnjaka, akademske zajednice i volonterskog sektora. Ova će inicijativa izravno doprinijeti stjecanju vještina među učiteljima osnovnih škola, omogućujući im da na inovativne načine angažiraju učenike i grade održiva partnerstva s volonterskim organizacijama.
Cilj je ovog partnerstva razvoj građanske kompetencije među učenicima, promicanje razumijevanja, znanja i osjećaja odgovornosti i vlasništva nad temeljnim vrijednostima i pravima diljem Europe i u njihovim lokalnim zajednicama. Te će ih vrijednosti pratiti tijekom cijelog života, djelujući kao katalizator za cjeloživotno učenje i učenje u svim aspektima života na društveno osviješten način.
Obogaćivanjem dječjeg iskustva kroz pomaganje i podršku drugima pomažemo im razviti osjećaj građanske odgovornosti i osnažiti zajednice. Uključivanjem učenika u ovaj napredni obrazovni pristup ostvaruju se brojne prednosti. Učenje zalaganjem u zajednici može razviti njihovu sposobnost konstruktivnog rada s drugima, potaknuti ih da postanu bolji lideri, izgraditi njihove komunikacijske vještine, pružiti im priliku za poboljšanje vještina rješavanja problema, oblikovati njihov osobni identitet i moralni razvoj, poboljšati interkulturalno razumijevanje te unaprijediti društvenu odgovornost i građanske vještine.
Intervju s Cathryn Berger Kaye dao je vrijedne uvide rad ove pionirke u području učenja zalaganjem u zajednici. Tijekom intervjua Cathryn je predstavila uspjehe, neuspjehe, manje učinkovite pristupe, prilike, savjete i još puno toga. S više od 40 godina iskustva, podijelila je svoje znanje o provedbi učenja zalaganjem u zajednici.
Tijekom provedbe učenja zalaganjem u zajednici ključno je razmotriti resurse koji postoje u zajednici, procijeniti različite vještine članova zajednice i kako se one mogu međusobno nadopunjavati.
Također, Cathryn ističe da je „element kaosa” gotovo neizbježan u provedbi učenja zalaganjem u zajednici. Taj obrazovni pristup odbacuje stroge strukture i red, često donoseći iznenađenja.
Cilj je ovog projekta riješiti problem nedostatka kapaciteta među učiteljima osnovnih škola, unaprijediti njihove vještine i znanje te ih opremiti inovativnim metodama učenja. U tom je kontekstu inicijativa SLIPS posebno relevantna za Europsku godinu vještina jer se usmjerava na prioritetno područje „uključivijeg ulaganja u osposobljavanje i usavršavanje” i odgovara na buduće potrebe tržišta rada.
U okviru projekta SLIPS naš cilj je uspostaviti zajedničko razumijevanje učenja zalaganjem u zajednici, prilagoditi obrazovni pristup mlađim učenicima i različitim školskim okruženjima te uzeti u obzir kulturne i pravne čimbenike za uspješnu prekograničnu suradnju.
Materijali koji se trenutačno razvijaju u okviru 2. radnog paketa (Priprema projekta i istraživanje - zajednički temelj) te 3. radnog paketa (Razvoj programa učenja zalaganjem u zajednici) pomoći će u razvoju programa učenja zalaganjem u zajednici za osnovne škole. To će uključivati kurikulum i materijale za obuku, uz doprinos obrazovnih institucija i civilnog društva, koji će biti dostupni na više jezika i evaluirani putem anketa i intervjua. Svi resursi bit će dostupni na online platformi SLIPS da bi se osigurala njihova široka dostupnost i dugoročna održivost.
Radni paket 4 (Obuka učitelja za provedbu programa učenja zalaganjem u zajednici) bit će usmjeren na obuku učitelja, uz uvažavanje povratnih informacija iz pilot-projekta. Cilj je uključiti 600 učitelja, 150 upravitelja škola i 90 oblikovatelja politika iz 75 škola u 6 zemalja. U svakoj zemlji koja sudjeluje u projektu SLIPS održat će se online sesija za promociju projekta.
Radni paket 5 (Diseminacija i održivost) bit će usmjeren na ostvarivanje utjecaja i osiguranje dugoročne održivosti. Provodit će se kontinuirano, s naglaskom na dijeljenje materijala i rezultata uz pomoć sveobuhvatne diseminacijske strategije.
Nadamo se da ćete nam se pridružiti na našem SLIPS putovanju da biste saznali više o učenju zalaganjem u zajednici u osnovnim školama i inspirirali se našim aktivnostima i rezultatima.